Filtry DPF / FAP – diagnoza oraz rozwiązanie problemu z problemami flirtów cząstek stałych. Zarówno filtry suche (DPF) i mokre (FAP).
Charakterystycznymi objawami „zapchania: filtra DPF są:
- spadek osiągów,
- zwiększenie obrotów silnika czy spalania benzyny,
- szarpanie kierownicy
Charakterystycznymi objawami awarii filara FAP są:
- aktywacja kontrolki DPF lub check engine
- zwiększone zadymienie z wydechu
- zwiększone spalanie
Wyraźnie odczuwalne obniżenie mocy silnika
- nieuzasadnione skoki obrotów silnika
Zawory EGR – brak mocy, „pojazd nie jedzie” czy chmura czarnego dymu to jedne z najczęstszych objawów awarii zaworu recyrkulacji spalin.
Na awarię zaworu EGR wskazuje:
- czarny dym z rury wydechowej,
- świecąca kontrolka Check Engine,
- stały lub krótkotrwały spadek mocy silnika
- szarpanie podczas przyspieszania,
- gaśnięcie silnika i nierówna praca na wolnych obrotach
Układ zawieszenia – drogi w Legnicy to poważne wyzwanie dla układu zawieszenia dla pojazdów.
Amortyzator - Awaria amortyzatora objawia się chybotaniem I podskakiwaniem na nierównych nawierzchniach,
- „nurkowaniem:, „opadaniem” podczas hamowania,
- wydłużoną drogą hamowania w samochodach z systemem ABS,
- dźwiękami stukania, pukania czy uderzania
-nierównomiernym zużyciem bieżnika opon,
- wyciekami oleju z samego amortyzatora.
Sworznie wahaczy - Objawem zużycia jest pukanie zwłaszcza na wybojach i nierównościach. Jest to bardzo groźna usterka bowiem awaria sworznia wahaczy może spowodować niekontrolowaną i nagłą zmianą kierunku jazdy pojazdu.
Łącznik stabilizatora – najczęstszym objawem uszkodzenia jest dźwięk popukiwania podczas wolnej jazdy na nierównej nawierzchni.
Końcówka drążka kierowniczego – o uszkodzenie tego elementu objawia się poprzez ściąganie, a także odgłos stukania
Tuleje wahaczy – usterkę tego elementu charakteryzuje podwójnie głośny stukanie podczas przejeżdżania przez dziury
Łożyska kół – ich zużycie sygnalizuje szum, który może się nasilać na zakrętach
Sprężyny – o uszkodzeniu mogą świadczyć takie objawy jak odgłos strzelania sprężyny podczas skręcania kół na postoju lub „pochylenie” samochodu
Układ jezdny - najczęstsze usterki układu kierowniczego dotyczą pracy przekładni kierowniczej, czyli maglownicy. Objawami zużycia układu jezdnego są między innymi:
- stukanie,
- wyciek płynu,
- wilgotna lub mokra maglownica,
- luzy lub blokada na kierownicy,
- awaria układu wspomagania kierownicy
Układ hamulcowy - najbardziej charakterystyczne objawy usterek tarcz i klocków hamulcowych:
- wibracje i stukot tarcz podczas hamowania,
- zapalenie się lampki kontrolnej układu hamulcowego na desce rozdzielczej,
Układ wydechowy – najczęstszymi objawami uszkodzenia układu wydechowego są miedzy innymi:
- głośne odgłosy wydobywające się z wydechu,
- obniżona wydajność silnika,
-zwiększona emisja spalin
- zwiększone zużycie paliwa
- zapach spalin lub paliwa
Wymiana olejów napędowych i płynów -, aby silnik działał płynnie i wydajnie należy regularnie wymieć wszystkie płyny i oleje . Pomoże to również zapobiegać korozji i zużyciu elementów silnika w miarę upływu czasu
Wymiana filtrów - Filtry, podobnie jak wszystkie płyny eksploatacyjne w samochodzie powinny być zmieniane co najmniej raz na sezon